Omdenken, aanpassen en innoveren! Ook door Dockwize zelf

Deel dit bericht:

Bron: Dockwize

Omdenken, aanpassen en innoveren. Dat is waar deze onzekere tijd om vraagt. Dockwize helpt ondernemers hierbij via o.a. het platform ikmoetdigitaal.nl. Hier zitten op werkdagen van 09:00 – 17:00 uur business coaches achter een live chat om vragen van ondernemers te beantwoorden en mee te denken met vraagstukken die zijn ontstaan door de coronacrisis. En met dat soort vraagstukken krijgt Dockwize zelf ook te maken.

De events van Dockwize moesten geannuleerd worden en de programma’s die door het jaar heen gegeven worden, konden ook niet meer fysiek doorgaan. “Dan maar alles cancelen of verplaatsen naar een later moment dit jaar? Zeker niet!”, vertelt directeur Matthijs. “Na wat brainstormsessies werd al snel duidelijk dat zoveel mogelijk activiteiten door moeten gaan: online en digitaal. Van kennissessies tot programma’s. Maar ook de leuke activiteiten voor de community, gaan nog steeds door en worden omgezet naar een online variant. We willen de ondernemers blijven ondersteunen en gebruik laten maken van onze dienstverlening. Juist nu!”

Online klaarmaken voor eerste groei

Normaal zou deze week het Acceleratorprogramma van start gaan; een 12-weken programma waarin ondernemers werken aan hun verdienmodel, groeistrategie, opschaling en financiering. Zij worden tijdens het programma klaargemaakt voor de eerste groei met hun onderneming. Normaal wordt dit programma 12 weken, iedere dinsdag op locatie bij Dockwize, gegeven. En nu, vanaf 7 april, gaat het programma digitaal: 12 sessies die online te volgen zijn! Programmamanager Imro, die verantwoordelijk is voor het Acceleratorprogramma: “Even leek het erop dat we het programma niet konden aanbieden. Nu bleek, na gesprekken met deelnemers, dat ondernemers zich juist nu verder willen ontwikkelen en hier en daar tijd over hebben om door te pakken met de groei van hun onderneming. In korte tijd hebben we, dankzij het werk van het team, het programma kunnen omzetten naar een digitale variant.” Deze week was online de eerste testsessie van het digitale programma. “We willen goed van start gaan volgende week en dus hebben we alle systemen getest en hebben de deelnemers online kennis met elkaar gemaakt. Na de positieve terugkoppeling van de ondernemers, ben ik ervan overtuigd dat we ook digitaal de continue inhoudelijke sparring en feedback goed kunnen inbouwen met elkaar.”

Ook het Kickstartprogramma, waarin in 11 weken wordt gewerkt aan het uitwerken van een idee tot een product of dienst waar markt voor is, wordt binnenkort online aangeboden. Geïnteresseerden kunnen via chat van ikmoetdigitaal.nl meer informatie aanvragen.


Wil jij sparren met één van de business coaches over hoe jij jouw dienstverlening kan omzetten, om deze te kunnen blijven aanbieden aan jouw klanten? Iedere werkdag van 09:00 – 17:00 uur kan je gratis al je ondernemersvragen stellen, hier via de live chat.

Deel dit bericht:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *